TYDZIEŃ I 30.09-04.10.2024
ZWIERZĘTA JESIENIĄ
Cele ogólne:
• zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt,
• emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego,
• kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody,
• utrwalenie nazw wybranych drzew, liści i ich owoców,
• nazywane wybranych grzybów jadalnych i trujących,
• wzbogacanie wiadomości o zwierzętach oraz o ich przygotowaniach do zimy,
• wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego,
• wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
• rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych,
• aktywizowanie ciekawości dziecka,
• budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń
• utrwalanie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych
TYDZIEŃ II 07 - 11.10.2024
POGODA W KRATKĘ
Cele ogólne:
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji,
• zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia,
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
• wprowadzenie litery m, M,
• rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania,
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
• wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• kształtowanie umiejętności kodowania,
• doskonalenie spostrzegawczości
• kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych,
• zapoznanie z rodzajami pogody,
• zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi,
• doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem
TYDZIEŃ III 14-18.10.2024
ZDROWIE NA TALERZU
Cele ogólne:
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji,
• zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach
• wprowadzenie litery t, T,
• kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania,
• doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim
• wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• ćwiczenie umiejętności rachowania,
• doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym – w sklepie
• rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki),
• wdrażanie do pomiaru ciężaru,
• rozwijanie sprawności fizycznej
• kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców,
• utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin
TYDZIEŃ IV 21-25.10.2024
BAJKOSTWORY I POTWORY
Cele ogólne:
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi,
• zapoznanie z uczuciem strachu,
• doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
• wprowadzenie litery e, E,
• kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
• doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
• wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• podnoszenie kompetencji matematycznych,
• doskonalenie umiejętności przeliczania
• kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,
• nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic),
• rozbudzanie dziecięcej ciekawości
• kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach,
• zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
• rozwijanie spostrzegawczości
TYDZIEŃ V 28 - 31.10.2024
ALBUM RODZINNY
Cele ogólne:
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty,
• zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami,
• doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
• wprowadzenie litery i, I,
• przygotowanie do nauki pisania i czytania,
• doskonalenie sprawności językowej
• wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• kształtowanie umiejętności przeliczania,
• doskonalenie koncentracji uwagi
• kształtowanie umiejętności opisu,
• zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”,
• nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi
• kształtowanie spostrzegawczości,
• utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu
|