TYDZIEŃ I 03-07.02.2025
BALE W KARNAWALE
Cele ogólne:
• poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych,
• doświadczanie przyjemności i radości ze wspólnej zabawy,
• rozwijanie wyobraźni i kreatywności
• wprowadzenie litery b, B,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy
• wprowadzenie liczby 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania,
• kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
• wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur, tradycji i zwyczajów,
• rozwijanie zainteresowań kulinarnych,
• doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników,
• rozwijanie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu
• wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów,
• doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej,
• doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce klasycznej
TYDZIEŃ II 10-14.02. 2025
ŚWIAT SIĘ ZMIENIA
Cele ogólne:
• kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, nowoczesne technologie i ich wpływu na życie ludzi,
• przypomnienie zasad korzystania z urządzeń elektrycznych,
• dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii
• wprowadzenie litery r, R,
• poszerzenie wiedzy o nowoczesnych technologiach i ich znaczeniu dla człowieka,
• nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
• wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania,
• kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
• poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach,
• rozumienie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości,
• wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru,
• rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny,
• rozwijanie inwencji twórczej
TYDZIEŃ III 17 - 21.02.2025
ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
Cele ogóle:
• poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych,
• doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej,
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
• wprowadzenie litery p, P,
• doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej,
• wprowadzenie liczby 0 w aspekcie kardynalnym,
• porządkowym i miarowym,
• ćwiczenie umiejętności rachowania,
• rozwijanie umiejętności respektowania norm i zasad podczas pracy i zabawy
• rozwijanie wiedzy na temat miejsca występowania zwierząt egzotycznych na świecie,
• doskonalenie umiejętności czytania,
• rozwijanie umiejętności współpracy
• utrwalenie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych,
• poznanie związków frazeologicznych,
• doskonalenie samodzielności podczas wykonywania pracy
TYDZIEŃ IV 24 - 28.02.2025
RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ
Cele ogólne:
• kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
• rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
• kształtowanie szacunku do opinii innych
• wzbogacanie wiadomości na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy,
• aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek,
• nabywanie szacunku dla różnych zawodów
• wprowadzenie litery s, S, rozwijanie słuchu fonematycznego,
• koncentracja na zdobywaniu nowych doświadczeń językowych, tworzenie przestrzeni na wyrażanie własnych myśli
• wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
• kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych,
• wspieranie umiejętności współpracy
• zapoznanie dzieci ze współpracą zwierząt,
• kształtowanie umiejętności opowiadania o zwierzętach i sposobach, w jaki współpracują,
• zapoznanie dzieci z zasadami szacunku do zwierząt i ich środowiska
• rozwijanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji,
• kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania w trakcie konstruowania,
• kształtowanie umiejętności współpracy podczas tworzenia konstrukcji
|