O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

TEMATYKA - MARZEC


line

DATA: 03.03. – 07.03.
TEMAT: TAJEMNICE KOSMOSU
Cele ogólne:

- poznawanie modelu kuli ziemskiej - globusa,
- wskazywanie kontynentów, mórz i oceanów,
- poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, słuchanie ciekawostek na ich temat,
- gromadzenie literatury, albumów i zdjęć związanych z kosmosem,
- poznawanie zawodów związanych z kosmosem: astronauta, kosmonauta, astrofizyk,
- zachęcanie do rozważań na temat, czy kosmos zamieszkują inne istoty niż ludzie,
- przybliżanie wiadomości o gwiazdach i gwiazdozbiorach,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności motorycznych,
- umuzykalnianie dzieci,
- kształtowanie pojęć matematycznych w odniesieniu do figur geometrycznych – wprowadzenie figury geometrycznej prostokąta,,
- wysłuchanie opowiadania E. Stadtmuller „Spacerkiem po Drodze Mlecznej”,
- wysłuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Ufoludki”,
- wysłuchanie i nauka piosenki „Podróż w kosmos”.

DATA: 10 – 14.03.
TEMAT: MARCOWA POGODA
Cele ogólne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, szpaki, czajki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy),
- poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pierwszych pąków na drzewach,
- rozwijanie umiejętności określania pogody,
- obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych,
- poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszącym różnym porom roku; używanie słów: deszcz, śnieg, wiatr, mróz,
- wyjaśnienie przysłowia „W marcu jak w garncu”,
- prowadzenie kalendarza pogody,
- doskonalenie mowy i spostrzegawczości,
- bogacenie słownictwa dzieci oraz kształtowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi w toku opisywania, porównywania, określania obserwowanych zjawisk,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- zapoznanie z cyfrą 2,
- doskonalenie percepcji słuchowej,
- wysłuchanie opowiadania E. Stadtmuller „Marcowa pogoda”.


DATA: 17 – 21.03.
TEMAT: WIOSNO, ACH TO TY!
Cele ogólne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, szpaki, czajki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy),
- obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych,
- wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”,
- utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,
- wyjaśnienie, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd,
- wyjaśnienie, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola,
- przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie,
- określanie liczebności zbiorów mniej/więcej,
- określanie, jakie prace powinno się wykonać wiosną w ogrodzie,
- sadzenie w przedszkolnym ogródku wiosennych kwiatów,
- poznaje
- udział w „Powitaniu Wiosny”,
- doskonalenie mowy i spostrzegawczości,
-bogacenie słownictwa dzieci oraz kształtowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi w toku opisywania, porównywania, określania obserwowanych zjawisk,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych.


DATA: 24 – 28.03.
TEMAT: ZWEIRZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
Cele ogólne:

- poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości,
- poznawanie wybranych zwierząt - dinozaurów i roślin żyjących przed milionami lat,
- rozwijanie zainteresowań dinozaurami,
- wzbogacanie kącika książkowego o pozycje związane z tematyką,
- wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Dzień z życia Dinki”,
- wysłuchanie i nauka piosenki „Dinozaury”,
- doskonalenie spostrzegawczości,
- doskonalenie umiejętności manualnych,
- ćwiczenie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w poznanym zakresie,
- rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu,
- rozwijanie słownictwa,
- umuzykalnianie dzieci.




line