TYDZIEŃ I 31.03 - 04.04.2025
W KINIE I TEATRZE
Cele ogólne:
• zapoznanie z pojęciami: „wstyd” i „trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tremą,
• kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę,
rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
• wprowadzenie litery z, Z,
• kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania,
• zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów
• przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów,
• rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni,
• doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi
• poszerzanie wiedzy na temat powstawania filmów przyrodniczych,
• doskonalenie umiejętności czytania,
• kształtowanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt
• kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi,
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości,
• uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
TYDZIEŃ II , III 7-11.04.2025, 14 - 16.04.2025
KSIĄŻKA , MOJA PRZYJACIÓŁKA
Z KURNIKA DO KOSZYKA
Cele ogólne:
• odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści,
• kształtowanie postawy otwartej na doświadczania,
• zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki,
• poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
• wprowadzenie znaków mniejszości i większości,
• określanie liczebności zbiorów,
• kształcenie orientacji przestrzennej,
• poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków,
• pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań,
• poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
Cele ogólne:
• zapoznanie z terminem „symbol życia”,
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
• kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
• utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
• doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania,
• utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi,
• poznanie procesu wyrobu chleba,
• doskonalenie umiejętności kodowania
• poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa,
• poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody,
• doskonalenie ekspresji tanecznej,
• rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej,
• rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych
TYDZIEŃ IV 23 - 25 .04.2025
ODPOWIEDZIALNI ZA PLANETĘ
Cele ogólne:
• poznanie idei Dnia Ziemi,wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
• wprowadzenie litery ł, Ł,
• kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu,
• nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy,
• wprowadzenie znaku minus,
• stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych,
• utrwalenie wiadomości na temat naturalnych źródeł pozyskiwania energii,
• wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną,
• rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy,
• pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
• poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną
TYDZIEŃ V 28 -30.04.2025
OD RYCERZA DO OBYWATELA
Cele ogólne:
• zapoznanie z flagami różnych państw,
• zapoznanie z pojęciem „patriota”,
• doskonalenie umiejętności kodowania, rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych,
• rozwijanie postawy patriotycznej
• wprowadzenie litery f, F,
• utrwalenie hymnu państwowego,
• rozwijanie umiejętności pisania i czytania,
• doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie
• zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej,
• doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów,
• kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej
• zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie,
• utrwalenie wiedzy o Polsce
|