TEMATYKA TYGODNIOWA NA MAJ
DLA GRUPY 5-LATKÓW
KSIĄŻKA, MOJA PRZYJACIÓŁKA
Co lubisz czytać?
Jak powstaje książka;
Nasze księgozbiory;
Eksperymenty z papierem;
Pomysł na książkę.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- doskonalenie umiejętności odczytywania i podawania nazw emocji, stwarzanie warunków ułatwiających doświadczanie różnych emocji, rozbudzanie ciekawości czytelniczej
- zapoznanie z zawodami związanymi z powstawaniem książki, doskonalenie umiejętności wyrażania się pełnymi zdaniami, rozwijanie świadomości zawodowej i konieczności współpracy wielu osób w procesie powstawania książki
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na podaną cechę oraz kierunki w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania cech wspólnych przedmiotów, utrwalanie znajomości zasad obowiązujących czytelnika
- zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z papierem, poszerzanie wiedzy dotyczącej etapów powstawania papieru, nabywanie szacunku do świata przyrody
- kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał w muzyce, doskonalenie orientacji w przestrzeni i wyrabianie prawidłowej postawy, rozwijanie koordynacji ruchowej, pobudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności, rozwijanie umiejętności prezentacji i radzenia sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych.
NA ZIELONEJ ŁĄCE
Czy warto być pracowitym?;
Odpoczynek po pracy;
Rachunki na łące;
Zależni od przyrody;
Kolorowa łąka.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- zapoznanie z powiedzeniami „pracowity jak mrówka”, „pracowity jak pszczoła”, „ktoś ma muchy w nosie”, zapoznanie z pracującymi zwierzętami, rozwijanie umiejętności rozpoznawania obrazu graficznego liter, kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze złością, kształtowanie świadomości, że zwierzęta mają zdolność odczuwania i wymagają troski oraz traktowania z szacunkiem
- zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „h, H”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, doskonalenie umiejętności czerpania radości ze wspólnej zabawy
- utrwalenie znajomości nazw mieszkańców łąki, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie sprawności ruchowej, czerpanie radości i satysfakcji z obcowania z przyrodą, oswajanie lęków i niechęci do owadów
- utrwalanie wiadomości z zakresu znaczenia natury w życiu człowieka, poszerzanie wiedzy na temat uprawy ziół, zapoznanie z pracą pszczelarza, utrwalenie znajomości słownictwa w języku angielskim, rozwijanie umiejętności sadzenia roślin, kształtowanie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą
- utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie ekspresji muzycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie samodzielności w pracy i zabawie.
W KOSMOSIE
Czy jesteśmy sami w kosmosie?;
W Układzie Słonecznym;
Podróż kosmiczna;
Eksperymenty nie z tej ziemi;
Pojazd kosmiczny.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- uświadamianie znaczenia ludzkiej ciekawości w odkrywaniu tajemnic kosmosu, oswajanie z możliwością istnienia życia na innej planecie, kształtowanie postawy tolerancji, pogłębianie empatycznego stosunku do innych
- zapoznanie z pojęciami związanymi z kosmosem, wyrabianie zdolności dłuższego skupienia uwagi, nabywanie humanistycznej postawy
- doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie logicznego myślenia, wykonywanie ćwiczeń zgodnie z poleceniem
- zdobywanie nowej wiedzy poprzez eksperymentowanie, stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dziecka, czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach doświadczalnych, rozwijanie umiejętności współpracy i przewidywania kolejnych kroków podczas zabaw konstrukcyjnych w grupach
- zapoznanie z muzyką elektroniczną, poszerzanie doświadczeń plastyczno-muzycznych, nabywanie zdolności odbioru różnorodnej muzyki.
DZIEŃ RODZINY
Po co nam rodzina?;
Mama i tata;
Moje rodzeństwo;
Wspólna zabawa z rodziną;
Laurka dla moich bliskich.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, utrwalenie znajomości wartości płynących z posiadania rodziny, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach
- kształtowanie umiejętności określania wartości związanych z rodziną, ćwiczenie umiejętności opisywania osób i omawiania ich cech, doskonalenie koncentracji uwagi, doskonalenie zdolności empatii
- kształtowanie poprawnego rozumienia pojęć matematycznych, zapoznanie z wartościami płynącymi z posiadania rodzeństwa, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- zachęcanie do rodzinnych aktywności na świeżym powietrzu, zapoznanie z różnymi formami wspólnego spędzania czasu na łonie natury, trening pamięci, uświadamianie znaczenia wartości czasu spędzanego z rodziną
- kształtowanie poczucia estetyki, utrwalanie znajomości piosenki, zachęcanie do udziału we wspólnych zabawach.
|