TEMATYKA TYGODNIOWA W MIESIĄCU MAJ
Tydzień I W kosmosie
• uświadamianie znaczenia ludzkiej ciekawości w odkrywaniu tajemnic kosmosu, oswajanie z możliwością istnienia życia na innej planecie, kształtowanie postawy tolerancji, pogłębianie empatycznego stosunku do innych
• zapoznanie z pojęciami związanymi z kosmosem, wyrabianie zdolności dłuższego skupienia uwagi, nabywanie humanistycznej postawy
• doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie logicznego myślenia, wykonywanie ćwiczeń zgodnie z poleceniem
• zdobywanie nowej wiedzy poprzez eksperymentowanie, stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dziecka, czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach doświadczalnych, rozwijanie umiejętności współpracy i przewidywania kolejnych kroków podczas zabaw konstrukcyjnych w grupach
• zapoznanie z muzyką elektroniczną, poszerzanie doświadczeń plastyczno-muzycznych, nabywanie zdolności odbioru różnorodnej muzyki
Tydzień II Na zielonej łące
• zapoznanie z powiedzeniami „pracowity jak mrówka”, „pracowity jak pszczoła”, „ktoś ma muchy w nosie”, zapoznanie z pracującymi zwierzętami, rozwijanie umiejętności rozpoznawania obrazu graficznego liter, kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze złością, kształtowanie świadomości, że zwierzęta mają zdolność odczuwania i wymagają troski oraz traktowania z szacunkiem
• zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „h, H”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, doskonalenie umiejętności czerpania radości ze wspólnej zabawy
• utrwalenie znajomości nazw mieszkańców łąki, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie sprawności ruchowej, czerpanie radości i satysfakcji z obcowania z przyrodą, oswajanie lęków i niechęci do owadów
• utrwalanie wiadomości z zakresu znaczenia natury w życiu człowieka, poszerzanie wiedzy na temat uprawy ziół, zapoznanie z pracą pszczelarza, utrwalenie znajomości słownictwa w języku angielskim, rozwijanie umiejętności sadzenia roślin, kształtowanie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą
• utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie ekspresji muzycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie samodzielności w pracy i zabawie
Tydzień III Książka, moja przyjaciółka
• doskonalenie umiejętności odczytywania i podawania nazw emocji, stwarzanie warunków ułatwiających doświadczanie różnych emocji, rozbudzanie ciekawości czytelniczej
• zapoznanie z zawodami związanymi z powstawaniem książki, doskonalenie umiejętności wyrażania się pełnymi zdaniami, rozwijanie świadomości zawodowej i konieczności współpracy wielu osób w procesie powstawania książki
• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na podaną cechę oraz kierunki w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania cech wspólnych przedmiotów, utrwalanie znajomości zasad obowiązujących czytelnika
• zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z papierem, poszerzanie wiedzy dotyczącej etapów powstawania papieru, nabywanie szacunku do świata przyrody
• kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał w muzyce, doskonalenie orientacji w przestrzeni i wyrabianie prawidłowej postawy, rozwijanie koordynacji ruchowej, pobudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności, rozwijanie umiejętności prezentacji i radzenia sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych
Tydzień IV Dzień Rodziny
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, utrwalenie znajomości wartości płynących z posiadania rodziny, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach
• kształtowanie umiejętności określania wartości związanych z rodziną, ćwiczenie umiejętności opisywania osób i omawiania ich cech, doskonalenie koncentracji uwagi, doskonalenie zdolności empatii
• kształtowanie poprawnego rozumienia pojęć matematycznych, zapoznanie z wartościami płynącymi z posiadania rodzeństwa, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• zachęcanie do rodzinnych aktywności na świeżym powietrzu, zapoznanie z różnymi formami wspólnego spędzania czasu na łonie natury, trening pamięci, uświadamianie znaczenia wartości czasu spędzanego z rodziną
• kształtowanie poczucia estetyki, utrwalanie znajomości piosenki, zachęcanie do udziału we wspólnych zabawach
|