O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Tematyka tygodniowa.

Czerwiec.

line

TEMATYKA TYGODNIOWA NA CZERWIEC
DLA GRUPY 5-LATKÓW


PIĘKNIE SIĘ RÓŻNIMY

Różnimy się – i co z tego?;
Nasze prawa i obowiązki;
Raz, dwa, trzy – ja i ty!;
Przysmaki świata; Razem się bawimy.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia strachu, zapoznanie z terminem „tolerancja”, doskonalenie umiejętności doceniania wartości odczuwanych emocji
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się i konstruowania zdań, kształtowanie umiejętności definiowania pojęcia „prawa i obowiązki dziecka”, poznanie praw dziecka, doskonalenie umiejętności przestrzegania ogólnie przyjętych zasad
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, zapoznanie z popularnymi wyliczankami, ćwiczenie pamięci, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
- poznanie nazw państw i kontynentów, zapoznanie z kulinarnymi symbolami kilku krajów, zachęcanie dzieci do poznawania nowych smaków
- zapoznanie ze sposobami na samodzielne radzenie sobie z nudą, kształtowanie w dzieciach poczucia sprawstwa, utrwalanie umiejętności współpracy w parach i grupach, rozwijanie kreatywności ruchowej i orientacji w przestrzeni, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką.

W DRODZE DO CELU

Daleko jeszcze?;
Środki transportu;
W powietrzu, na lądzie, na wodzie;
Podpatrzone u zwierząt;
Mali konstruktorzy.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia zniecierpliwienia, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami i respektowania praw innych osób w środkach komunikacji publicznej
- utrwalanie znajomości nazw pojazdów i sposobów ich poruszania się, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi, utrwalanie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z poszczególnych środków transportu
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie myślenia matematycznego, wzmacnianie poczucia sprawstwa
- zapoznanie z ciekawostkami o zwierzętach, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw między światem zwierząt i ludzi, wzmacnianie poczucia wartości świata przyrody dla życia człowieka
- kształtowanie wyczucia rytmu, ukazanie możliwości wykonywania twórczych konstrukcji z łatwo dostępnych materiałów, rozwijanie kreatywności.

MORSKIE OPOWIEŚCI

Jak radzić sobie ze złością?;
W rybackiej sieci;
W głębinach;
Dbam o wodę;
Na piracką nutę.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej, doskonalenie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- integracja grupy, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie zasobu słownictwa
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze, kształtowanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na środowisko życia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania cyfr i określania kierunków w przestrzeni
- kształtowanie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków podczas przeprowadzania eksperymentów, doskonalenie umiejętności językowych, doskonalenie umiejętności współpracy
- doskonalenie umiejętności muzycznych, ćwiczenie motoryki małej, rozwijanie myślenia przestrzennego i umiejętności pracy etapami.

SZLAKIEM WAKACYJNYCH PRZYGÓD

O czym pamiętać podczas wakacji?;
Wakacyjne zagadki;
Na górskim szlaku;
Przyroda w górach;
Pocztówki z wakacji.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacji, utrwalenie znajomości numerów alarmowych, doskonalenie znajomości nazw liczebników w języku angielskim, kształtowanie postawy odpowiedzialności
- doskonalenie słuchu fonemowego, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej, ćwiczenie współpracy w grupach, utrwalanie umiejętności orientacji w przestrzeni, rozwijanie wrażliwości na sygnały w muzyce i formę utworu, kształtowanie postawy samodzielności podczas pracy
- zapoznanie ze sposobem działania kompasu i nawigacji, doskonalenie umiejętności kodowania oraz logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych, kształtowanie cierpliwości i samodzielności podczas pracy
- poszerzanie wiedzy na temat górskiej flory i fauny, utrwalenie wiedzy dotyczącej zabytków polskich miast, doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą
- zapoznanie z muzyką góralską oraz instrumentami kapeli góralskiej, rozwijanie ekspresji muzycznej, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie ekspresji twórczej, kształtowanie poczucia przynależności do kraju, kształtowanie postawy samodzielności.

line