O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

W ŚWIECIE DŹWIĘKÓW I MUZYKI

5.05 MUZYKA WOKÓŁ NAS

line

Hej BIEDRONKI!

Jak spędziliście majowy weekend
- byliście na spacerze i oglądaliście flagi (mam nadzieję, że wisiały w waszej okolicy)?
- pracowaliście w ogródku?
- robiliście inne ciekawe rzeczy?
Chętnie zobaczę zdjęcia, lub rysunki o tym jak spędziliście czas.

Asia, Marcel, Nikola i Igor – zrobili dodatkowe zadanie - przygotowali ciekawe flagi.
(możecie zobaczyć je na zdjęciach w załadce WYDARZENIA))

W tym tygodniu – o muzyce i dźwiękach

Posłuchajcie wiersza J. L. Kerna „Muzyka”

Czym jest muzyka?
Nie wiem
Może po prostu niebem
Z nutami zamiast gwiazd.
Może mostem zaklętym,
Po którym instrumenty
Przeprowadzają nas.

Wszystko - jak raz
ktoś orzekł -
Muzyczne ma podłoże
Nawet księżyca blask.

Czym jest muzyka?
Nie wiem
Może po prostu niebem
Z nutami zamiast gwiazd

  • Czym jest muzyka dla Was?
  • Czy lubicie muzykę?
  • Z czego składa się muzyka?
  • Gdzie mieszkają dźwięki?

Dźwięki mieszkają wszędzie dookoła nas. Zamknijcie na chwilę oczy powiedzcie co słyszycie?

Karty pracy - książka letnia: s.20

Teraz zagadki dla uszu
Na poniższej stronie znajdziecie najróżniejsze dźwięki, poproście rodziców aby włączali różne dźwięki a wy odgadujcie, co słyszycie (5-10 dźwięków)

http://xn--odgosy-5db.pl/odglosy-maszyn.php

Jak sądzicie czy wszystkie dźwięki są przyjemne, których dźwięków nie lubicie?
  • Szum wiatru
  • Śpiew ptaków
  • Karetka pogotowia
  • Skrobanie łyżką w garnku
  • Stukanie obcasów po podłodze
  • Dzwonek
  • Dźwięk kluczy

Czy muzykę można zapisać?

Pewnie odgadliście – tak można.

Zobaczcie na zdjęciu 1 – tak wygląda zapisana muzyka

Słowa zapisujemy za pomocą liter, w matematyce używamy cyfr i znaków matematycznych a muzykę zapisujemy na pięciolinii (5linii) za pomocą nut.

Karta pracy (do pobrania  u dołu strony)
  1. połączcie w pary takie same nuty
  2. obrysujcie czerwonym kolorem litery, w niebieską pętlą obrysujcie cyfry, zieloną linię narysujcie dookoła nut (znaków do zapisania muzyki)
  3. spróbujcie odczytać napis
A tu niespodzianka dla Was. Wiem, że bardzo lubicie grać na patyczkach.
Przygotujcie dwa grubsze patyki, mogą też być 2 łyżeczki do herbaty i przypomnijcie naszą rytmiczną zabawę

https://www.youtube.com/watch?v=dXS1iSuGfiY

Do następnego zadania potrzebne będą:
  • pęk kluczy
  • 2 łyżeczki
  • mały słoik
  • garnek
wyobraźcie sobie, że to instrumenty, spróbujcie na nich zagrać

Karta pracy (do pobrania) wytnijcie symbole dźwięków i zapiszcie Waszą muzykę (po prostu ułóżcie oznaczenia dźwięków w takiej kolejności, jak je zagracie)
Poproście kogoś z domowników, żeby zagrał, to, co ułożyliście, potem zamieńcie się rolami

Czy lubicie słuchać muzyki
W muzyce są różne style, każdy może wybrać taki, jaki lubi najbardziej
Posłuchajcie fragmentów różnych utworów:

1 muzyka klasyczna

https://www.youtube.com/watch?v=TJYDZe7INQo

2 muzyka jazzowa

https://www.youtube.com/watch?v=_ZdMxFiUf9Q

3 muzyka rockowa

https://www.youtube.com/watch?v=ja8lWt5Dvk4

Czy któryś utwór Wam się podobał? Może wolicie zupełnię inną muzykę.
Na koniec, jeśli macie ochotę, możecie włączyć jeszcze "The Black Pearl" jeszcze raz i "zatańczyć”

UWAGA
Poproszę o przesłanie zdjęć robionych przez cały okres wzrostu fasolki.

Kilkoro dzieci przysyłało je wraz z pozostałymi zdjęciami, więc mam już zdjęcia od MARCELA, MARTY i IGORA




line

Zdjęcie: W ŚWIECIE DŹWIĘKÓW I MUZYKI Zdjęcie: W ŚWIECIE DŹWIĘKÓW I MUZYKI

Plik do pobrania: nuty.doc
Plik do pobrania: schemat.doc