 |
|
|
|
DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
18.05 EKOLOGIA
|
|
|
|
Hej BIEDRONKI!
Posłuchajcie wiersza „Co to jest przyroda” D. Gellnerowej
To drzewa i kwiaty
I liście, i woda.
Motyl nad łąką,
i biała stokrotka.
Przyroda jest wokół,
Wszędzie ją spotkasz.
Ptak rozśpiewany,
Gadające świerszcze.
Powiedzcie proszę,
Co jeszcze, co jeszcze.
Szanuj przyrodę,
Kochaj przyrodę.
Kwiatom w doniczkach
Nie żałuj wody.
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
Będzie wesoło,
Będzie zielono.
Odpowiedzcie na pytania
- Co to jest przyroda?
- Jak należy o nią dbać?
- Co to znaczy szanować przyrodę?
Zabawa
Jesteście kwiatami (dzieci stoją, robią skłon) kiedy mama, lub tata liczą od 0 do 10 (pada deszcz) – rośliny rosną, unosicie się coraz wyżej, kiedy liczą od 10 do 0 (jest susza) – rośliny więdną, pochylacie się.
Zabawa ślimak w leżeniu przodem ręce „robią” różki. Mówimy wierszyk „ślimak, ślimak pokaż rogi…”, gdy skończymy dzieci podciągają nogi do klęku, ślimak chowa się do skorupki.
Pszczółki – dzieci latają tak długo, jak rodzic bzyczy, gdy bzyczenie ucichnie, pszczółka siada na kwiatek (umówione miejsce)
W tym tygodniu dowiemy się co to jest ……
Karta pracy (do pobrania) zad.1 - odczytajcie zaszyfrowany wyraz
EKOLOGIA
to nauka, która mówi, jak wszystkie organizmy są powiązane ze sobą i środowiskiem czyli miejscem, gdzie żyją.
Zapamiętajcie to trudne słowo, posłuchajcie piosenki, która w tym pomoże
https://www.youtube.com/watch?v=tRjjS-Pw9Fg
Zastanówcie się chwilę i pomyślcie
- kto i co oprócz ludzi żyje na Ziemi?
Zobaczcie zdjęcie 1, nazwijcie jednym słowem to, co znajduje się w każdej pętli.
Jak myślicie:
- Kto jest ważniejszy w przyrodzie zwierzęta czy rośliny?
- Czy mogłyby żyć na świecie zwierzęta gdyby nie było roślin?
- Co jest potrzebne aby rośliny mogły żyć?
- Czy ludzie mogą żyć bez roślin, a bez zwierząt?
- Komu jest potrzebna woda?
- Czy powietrze jest potrzebne roślinom
Rośliny, tak jak ludzie i zwierzęta oddychają: pochłaniają szkodliwe gazy (dwutlenek węgla), a wydzielają tlen, który jest potrzebny do oddychania ludziom i zwierzętom.
Jeśli ziemia, woda i powietrze są zanieczyszczone, to szkodzą ludziom, zwierzętom i roślinom, które wtedy chorują.
Karta pracy dalsza część - połącz kwiatki i krople
Popatrzcie na zdjęcia2 - 8 i powiedzcie:
- Co czujecie, gdy je oglądacie.
- Co wam się na zdjęciach nie podoba.
- Na których widzicie zanieczyszczenia wody, ziemi a na których powietrza.
W tym tygodniu zastanowimy się co zanieczyszcza wodę, powietrze i ziemię.
Karta pracy: książka letnia – s.3 tekst do przeczytania z mamą lub tatą
s.4 rymowanka, liczenie wyrazów
UWAGA
zadanie 2 ze s.3 zróbcie na dużej kartce:
„Jak dbam o przyrodę”- narysuj, namaluj, wytnij, powydzieraj…….
|
Plik do pobrania: 09odczytaj_zaszyfrowane_wyraz1.doc
|
|
 |