 |
|
|
|
WIOSNA W OGRODZIE
|
|
|
|
Hej BIEDRONKI, dzień dobry!
Na początek rozwiązanie wczorajszego zadania
Kwiaty na zdjęciach to: 1. tulipany, 2. hiacynty 3. żonkile 4. sasanki 5. forsycja.
Domyślam się, że zadanie nie było zbyt trudne.
Przy okazji bardzo dziękuję za zdjęcia – podobały mi się wszystkie kwiaty, które zrobiliście. Gratuluję Wam własnych pomysłów.
Przypominam, że zadania w kartach pracy sprawdzimy po powrocie do przedszkola.
Zdjęcia pojawią się na stronie i w e-dzienniku, po każdym tygodniu pracy.
Dziś chciałam zaprosić Was do ogródka, ale było tak zimno, że nie miałam ochoty na prace ogrodowe.
- Zaczynamy więc od zadania: odczytajcie zaszyfrowany wyraz - karta 1 zad1 (do pobrania)
Ogrodnik to taki zawód (praca), żeby być ogrodnikiem, trzeba wiele wiedzieć o roślinach, zwierzątkach mieszkających w ogrodzie, o ziemi ogrodowej czyli glebie i wielu, wielu rzeczach.
Ogrodnicy pracują między innymi w ogrodach, parkach, szklarniach, szkółkach ogrodniczych.
Pan - to ogrodnik, pani - to ogrodniczka, a kto wie co to są ogrodniczki?
podpowiem, że mają szelki ;) ( zdjęcia 1 -2)
- W środę poznaliście narzędzie ogrodnicze, dziś popatrzcie na zdjęcia 3-10 i nazwijcie czynności, które wykonuje się w ogrodzie z użyciem tych narzędzi, ułóżcie zdanie o każdym obrazku
- Odczytajcie wyrazy (te, które potraficie) i połączcie w pary - karta 2 do pobrania
Mówimy teraz o ogrodzie, bo wiosna, to czas kiedy panuje tu wielki ruch. Każdy, kto ma ogródek, kopie i spulchnia ziemię, grabi, wyznacza grządki i sadzi rośliny lub wysiewa nasiona. aż do jesieni, będzie trzeba dbać o rośliny – podlewać, usuwać chwasty, żeby zebrać wspaniałe warzywa i owoce gdy dojrzeją.
Wczoraj odwiedziłam sklep ogrodniczy, jeśli jesteście ciekawi, co tam kupiłam, to:
- rozwiążcie krzyżówkę na karcie 1 zad 2 (hasła do krzyżówki na zdjęciu 11)
Kto z was pomagał już w ogródku – czy coś posadziliście?
Posłuchajcie piosenki o panu Jeremim
https://www.youtube.com/watch?v=S6lH1wWf8qE
Czy pamiętacie co to jest gama – to 8 kolejnych dźwięków
nazywają się do - re - mi - fa - sol - la - si - do
- Wydrukujcie nazwy dźwięków, wytnijcie i spróbujcie zagrać piosenkę tak, jak na filmie – możecie użyć kamyków lub np. łyżeczek (karta 3 do pobrania)
Poproście mamę o fasolki lub groch – jeśli nie macie możecie wziąć guziki lub nakrętki. Potrzebne będą też dwa naczynia – garnki lub miseczki, karteczki z cyframii, trochę policzymy.
Zab 1. Ile nasion – jedna osoba wrzuca do garnka nasiona, druga odwrócona liczy ile dźwięków usłyszała
Zab 2. Za mało czy za dużo - wkładamy do naczynia garść nasion, losujemy kartkę z liczbą- sprawdzamy czy jest za dużo, za mało, czy tyle, ile pokazuje liczba.
Zab 3. dodawanie - wkładamy do 2 naczyń po kilka nasionek i układamy zadanie z dodawaniem (treść) albo działanie
Na koniec chciałabym się dowiedzieć co dzieje się z waszą cebulką – kto już jadł szczypiorek z własnej cebuli.
Dziś troszeczkę cieplej więc koniecznie wyjdźcie na dwór, może będzie czas na prace w ogródku a podczas weekendu uzupełnijcie zadania w KP s38-39 (niektóre dzieci już zrobiły) oraz ze strony 46 -47
|
Plik do pobrania: karta1.doc Plik do pobrania: karta2.doc Plik do pobrania: karta3.doc
|
|
 |